onsdag 26 mars 2014

Snart sexton !

1.Vad anser d om historien med lakritsbåtarna? Hur skulle du ha gjort?
Svar: Ifall jag visste att man inte fick köpa godis så skulle jag inte gjort det för att jag prao där och jag måste följa deras regler men ifall jag inte visste det så skulle jag nog ha köpt det  men ifall jag var i den sitsen så  skulle jag nog ha sagt sanningen för att det är alltid bäst med sanningen och ifall jag ljög så tror jag att hon skulle märka det på mig och då skulle jag bara få mer skit och hon skulle blir argare ,men efter som att hon var van med att ljuga så är det svårt att säga sanningen.

2.Hur är Ulla, Angelikas handledare? Beskriv henne 
Svar: Jag tycker att Ulla var ganska sträng i början Angelika fick bara städa och inte göra något roligt. Hon var ganska kal och ville inte snacka med henne, hon blev snällare med tiden vilket var bra för Angelika. 

3. skriv en egen diskutionsfråga till texten
svar: Ifall du var Angelika skulle du säga i mot Ulla ifall du bara fick städa?
   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar