fredag 21 mars 2014

Novell


                                   En vanlig dag...



Jag vakna en vanlig fredags eftermiddag eller det var vad jag trodde. Jag öppna min dagboken och tänkte skriva lite men jag märkte att Familjen var stressade som vanligt och jag hörde hur alla skrek ”bussen går skynda” eller ” ta på dig skolan börjar snart ”. Jag gick in i köket och dom hade glömt att lägga fram min mat, jag skällde och då märke dom jag fick min mat som dom har gjort vissa gånger förut, och så fort dom gick ut så blev huset vanligt igen. 

Jag hade tråkigt som vanligt och visste inte vad jag skulle göra jag gick fram till tv, och det var kanal 1 som var på. Jag satte mig framför tv och det var nyheter som var på. Dom snacka om en hund som blev påkörd. Först märkte jag inget men efter ett tag så kolla jag noga och såg att det var grannens hund.Jag blev blev förvirrad och visste inte vad jag skulle göra. Jag leta efter ett fönster eller dör att komma ut med så att jag kan gå till grannarna och då såg jag att vardagsrummets fönster var öppet jag sprang ut till granars. 

Dom hörde att jag var utanför och dom öppna.Lisa som var mamman var väldigt ledsen och jag sprang fram till henne, hon blev glad och jag sprang vidare till den lila barnet som var 4 år och heter Maja. Hon var väldigt ledsen och satt och grät. Jag försökte trösta henne och då märkte jag att familjen snart kommer hem, Jag så att klockan snart var 2 så jag sprang hem igen.Jag han skriva lite i dag boken och då hörde jag att familjen kom hem.Jag sprang fram och dom blev glada vi gick ut och lekte och sen på kvällen när barnen skulle sova skriv jag lite mer i dagboken och nästa dag var samma, lika stressig och jobbig men en sak jag vet är att jag alltid kommer älska dom.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar