torsdag 10 april 2014

Dagbok 4

Dagbok 4


Idag så har vi haft en vanlig skoldag vi gick till skolan som vanligt och började 8:30. Först så fick vi prata med Per våran lärare, och vi fick göra ett brev till våran handledare där vi sa att vi var ledsna och bad om ursäkt. Sen så fick vi skriva en berättelse som heter "fortsättningen följer..." och den handlar om en man som har haft flera olika jobb men att inget utav dom funka för han och sen ska vi skrev om hur hans liv blir efter det. Sen så hade vi tyska med 8:2 vilket var som en vanlig lektion sen hade vi rast, och efter det så fick vi skriva dagbok. och det är det jag gör just nu om 10 min ska vi äta och vi ska äta påsklunch vilket jag hoppas blir gott. Efter det så har vi åtta länder vilket jag tror kommer blir roligt jag har inte valt ett land än men jag vill helst ha Grekland för att det landet värkar intressant och har mossar utav saker som jag skulle vilja lära mig.
Det blev inte som jag hade tänkt mig vi fick Brasilien vilket också var ganska okej, men jag missa lite utav lektionen.Men när jag kom till backa så kollande vi på en film om Brasilien.
Jag tycker att denna dagen har varit okej, vi var i ett grupp rum istället för att vara i någons klass rum för att vi inte kände någon i det klass rummet och vi ville inte vara med dom. Vi hade


Brevet till Esmeralda


Falkenberg 20140410



                                                                 Hej Esmeralda


Vi skickar detta brev till dig för att vi är ledsna. Vi hade kunnat sköta oss bättre det är vi medvetna om.
Vi tycker samtidigt att det hade varit bra  ifall du hade givit oss mer arbetsuppgifter.
Vi kände att du blev arg på oss för att vi hade mobilerna och vi är ledsna ifall du känner så, men vi hade inte haft mobilerna så mycket om vi hade haft mer att göra.


Vi känner att du blev arg på oss utan att riktigt veta hela sanningen. Men ifall du blev ledsen så ber vi om ursäkt. Detta är hur vi känner och man måste kunna se saker från olika synvinklar. 


Hoppas att vi med detta brev kan lämna denna tråkiga händelse bakom oss och fortsätta vara vänner.


MVH 
Amal och Khadra.  


Vi fick skicka detta brev till henne för att hon tyckte att vi missköte oss så våran lärare Per sa att vi skulle skriva detta till henne.Jag tycker att det var bra för oss att skriva detta brev för att då ser hon från båda sidorna och hon vet var vi tycker.





  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar