onsdag 12 februari 2014

Om jag bodde i Indien så skulle....

Om jag bodde i Indien så skulle jag vara en tänkte jag i flygget till Indien. Jag var på vägg dit för att mina vänner har prata mycket om det och dom tycker att det är en väldigt bra religion och jag tänkte att jag har ändan testat islam och kristendomen varför inte hinduismen. Jag klev av planet och jag tyckte att men fick en kön känsla av all dom fina färgerna som alla hade på sig och det lukten av alla olika kryddorna på väg till hotellet så åkte vi för bi en tempel och jag tyckte att det såg så fint ut och att det var så mycket gul. Först så var jag inte så religiös men efter ett tag så blev det mer och mer intressant och jag blev äntligen en hindu.

Jag tillhör den kast som är krigare efter som jag inte hade en annan så fick jag bli det. Jag skulle åka till floden ganges och bada där för att rena mitt själ. Jag skulle villa åka till olika tempel runt hela Indien och uppfatta hur som har det där. Jag skulle villa uppnå moksha.
Jag skulle villa åka runt i Indien och se hur som ha det och kanske hjälpa villa att komma in i rätt väg alltså få dom att inse att man ska göra bra saker för att slippa återfödas. Jag skulle försöka be till alla gudar så bra det går men om man är buddism så tror man inte på någon gud utan man tror på en budha, och om jag var en ateism så skulle jag bli väldigt förvirrad med alla dessa gudar och jag skulle tycka att det var konstigt men efter som jag nu vill tro på att det finns så många gudar så tycker jag inte det är konstigt utan jag har mer intresse i det hela och det hjälper mig hålla kol på allt.

Första gången jag testa på hinduismen så tyckte jag att det var konstigt jag fatta inget och jag blev bara förvirrad men nu efter några års träning på religionen så börjar jag fatta mer och mer och än i dag så finns det mycket mer jag kan lära mig. Jag tyckte att den åttafaldiga väggen var svår att hitta för mig och den åttafaldiga vägen är när man hittar ett sätt att inte lida eller vara för rik men är i en bra plats i sitt liv och njuter. Jag tro att det var så svårt för att jag börja men religionen för några år sedan och har inte varit med i religionen så länga och jag tycker att det är särskilt svårt när man är i denna ålder. Men nu så har jag äntligen hitta denna vägg och jag och många andra tycket att det är helt fantastiskt när man väl har hittat det och att det var värt allt denna tid att hitta väggen.

Och så vaknar jag utav en konstig dröm. Men min dröm hjälpte mig på ett sätt genom att jag nu vet vad jag vill bli, jag ska bli in hindu. Samma dag så fick jag lära mig väldigt mycket om hinduismen men en sak som jag tyckte var väldigt konstigt  var att jag inte kan bli hindu för att om man är en hindu så tillhör man en kast men efter som jag inte har en kast så kan jag inte bli hindu men jag tyckte att denna religion var väldigt intressan och jag skulle gärna villa lära mig mer om den.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar