onsdag 5 februari 2014

mellan himmel och jord

Vi har sätt en film som heter mellan himmel och jord och den handlar om att olika ställen i värden har olika religioner och trovärdigheter. Den handlar mycket om hur religiösa olika länder är.Sverige kom längst ut på tabellen både på ego och kulturella sidan.Det var väldigt många frågor på olika gudar och vissa hade inte ens gudar Det var en grupp som heja på ett fotbollslag som heter AIK och dom tyckte att det var som en religion dom älskar varandra och dom håller i hop.


      Jag tycker att denna filmen var bra, man visste lite om vad dom sa men man fick en ny bild utav det. Jag själv tror på att det finns en gud och att han har skapat allt. Men jag kan förstå att olika har olika religioner och tror på andra saker vilket jag tycker är okej och jag tycker att det är intressant även om det inte helt är en religion utan bara en grupp som det fotbolls gruppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar