onsdag 20 november 2013

bokuppgift v.47

Jag läser en bok som heter tillsammans, och jag har läst 56 sidor.
Den handlar om en familj som bor i ett ställe som heter djurgård. En mamma, en pappa och två barn.
Den största heter alexander och är en kille. Under sommar lovet så skulle ahn på en kurs om matlagning. Hanns mamma är en kock. Det är väldigt många tjejer i den klassen och ett få tall killar.
Alexander tycker att hanns mamma skämmer ut han när hon säger saker om han hela tiden.
Dom är indelade i grupper, Alexander är med en kille och två tjejer en utav dom tjejerna går i  hans skola och hon heter Theres. Han vet inte mycket om henne men en sak vet han, att hon är ett taskig tjej som alla hatar. Hon är väldigt taskig mot alla efter att hennes mamma dog, hennes mamma hängde sig själv i vardagsrummet hemma. Men helt plötsligt så är Theres väldigt snäll mot Alexander.

jag tycker denna boken är bra, men jag tycker synd om  theres

till nästa vecka så ska jag läsa till sidan 86.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar