onsdag 6 februari 2013

FÖRÄNDRA VÄRLDEN



                            FÖRÄNDRA VÄRLDEN !!


Våran jord håller på att förstöras, små förändringar kan hjälpa våran jord t.ex.
att alla inte tar varsin bil om man ska åka till en lång sträcka, utan då kan man åka buss
eller tåg, då släpper man inte lika mycket gaser som när alla
tar varsin bil. Våran atmosfär håller på att gå sönder och då kommer
solstrålarna komma rakt på oss

jag tycker att vi ska förminska all växthusgaser vi släpper ut annars om vi fortsätter så här så kan isarna smälta och då kommer havsytan att höjas och då kommer det att bli mer
översvämningar och alla små ö kommer att svämma över. Om atmosfären gå sönder
då kommer solstrålarna komma rakt mot oss För i tiden så släppte vi inte
ut lika mycket växthusgaser för då körde man inte bil utan då körde man
häst och vagn. Jag har varit i Somalia och jag har sätt med mina
egna ögon att folk dör av svält och om vi inte för ändrar det så kommer 
bara mer människor att dö och det kommer att bli torrare 

7 kommentarer:

  1. Den var bra, rubriken var lockande och bra. Ingressen var också bra, men tänk på att inte glömma skiljetecken t.ex punkt. Jag tror att detta är ett slavfel men glöm inte att böja vissa ord så skulle det bli ännu bättre. Ex "och alla små ö kommer svämma över". Där skulle det vara "öar". Avslutet var bra och du höll dig till "den röda tråden" hela tiden.
    Och om du har några källor så får du gärna skriva ut dom! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte rubriken var bra den lockade för man blev intresserad när du skrev "Förändra värden" sedan tyckte jag brödtexten vad också väldigt bra du har skrivit det bra och fint utav stavfel.
    Sedan ingressen var inte så sammanhållen du kan skriva den lika nogare men annars var det super bra .

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att rubriken är bra, därför att den är riktigt lockande. När man läser ingressen vill man läsa vidare, det tycker jag var bra. Du måste nog bara tänka på stor bokstav, skiljetecken och stavfel. Det som var lite fel var den delen när du skrev att atmosfären kommer gå sönder, är inte sant. Atmosfären kommer inte att gå sönder, den kommer bara bli tjockare. Inledningen och avslutet hänger samman bra. :D

    SvaraRadera
  4. jag tyckte att rubriken var en jätte bra! de lockar verkligen folk till att läsa. sen texten den var jätte bra den var itresan att läsa du glömde inte pungat och stor bokstav. Alltså var brödtexten väldigt lockande och de e är jätte bra. fortsätt att skriva så. och de om atmosfären var kanske inte så rätt tänk på vart du kanske ska kolla upp två källor :D men annars vard e bra :D

    SvaraRadera
  5. Hej Amal :D Jag tycker du ska tänka på punkt storbokstav osv. På ditt stavande också. Du skiver bra och jag tycker du ska skriva mer, för de kan du. Dra ut på meningarna så blir texten längre. Bra jobbat tjejen!

    SvaraRadera
  6. Rubriken är bra, den är ganska lockande. Ingressen är också bra, den är intressant och man vill läsa vidare. Du måste nog tänka på skiljetecken, stavfel, stor bokstav och sådana saker. Och tänk på att få rätt fakta så att du inte skriver felaktiga saker. :)

    SvaraRadera