onsdag 4 september 2013

barack obama

Just nu är det en stor dag för många i Sverige för att USA president Barack Obama är här
han landa i Arlanda i dag kl 10:10, just nu är han i Stockholm, först så skulle han till Ryssland men eftersom Ryssland är med Syrien och USA och Syrien har bråkar så kom dom till Sverige
Han vill prata med våran statsminister och fråga frågor om våran ekonomi.
Man har spärra av många delar och gator i Stockholm, Obama har med sina egna bilar för all säkerhet.
Obama träffa Fredrik rankfält, han fråga vad ska han göra om det med Syrien, han sa "det är inte jag som har satt den röda lingen det är världen, jag tycker vi ska agera mot Syrien


Jag tycker inte det är dåligt att han kommer till Sverige, jag tycker det är bra att han tycker att våran ekonomi är bar och att han vill lära sig och att han vill förbättra ekonomin i USA. Efter som USA är här i Sverige så tror jag att Sverige kommer att få mer publicitet efter som grannländerna omkring kommer att bli avundsjuka,


jag tycker det är bra att Obama tänker göra någonting om Syrien efter som dom har gjort fel och nu kommer Sverige kunna fråga massor av frågor som dom säkert velat ha svar på väldigt länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar