onsdag 28 augusti 2013

beethoven




jag heter Beethoven och föddes 16 december 1770 och dog den 26 mars 1827.
jag brukade bo i tyskland 

Jag var väldigt ung när jag börja med min musik karriär, när jag var 5 så fick min första kurs av min pappa och efter det så har jag gillat musik och skrivit.När jag var ungefär 30 år så var jag med i en olycka och fick problem med öronen några år efter så blev det värre och värre och jag blev av med min hörsel helt jag blev väldigt påvärckad av detta för att jag ville fortsätta med min musik karriär jag blev väldigt deprimerad år 1819 så var jag helt döv jag hörde ingenting men jag fortsätta med musiken med hjälp av konversationshäften
jag är mest känd för mina nio symfonierna, men mest för nummer 5 
bethoven 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar