fredag 18 januari 2013

bokuppgift v 3


                                               BOKUPPGIFT V 3





Jag har valt nobody´s perfect av jessie jay. Jag valde den för att jag tycker att killarna ska låta sandor vara när killen som skulle prata om sexualkunskap kom på kolla alla på Sandor. ”cuz nobody´s perfect noo” ingen är perfekt och alla borde bli behandlade rätt!
Hittills i boken så har Sandor börjat dansa Balett och Ida var i en klubb och dansa när hon var full.
Nästa dag i skolan hade Sandor en vanlig dag men Ida var och fika med sina vänner och var inte i skolan.
Jag tyckte att låten och boken passa i hopp för att jag tycker att dom ska behandla Sandor som dom behandlar alla andra. nobody´s perfect är en väldig fin låt som handlar om att man ska förlåta henne och att ingen är perfect och det tycker jag är sant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar